Thursday, December 9, 2010

review; seiko 17 jewel

DI saat-saat sahabat lain sibuk memperkatakan tentang jam-jam mahal, aku ingin mengemukakan salah satu koleksi jam ku yang kebanyakannya terdiri daripada low end watches.ini adalah salah satu koleksi peribadiku. kedua duanya mempunyai movement yang sama (7005). masih lengkap dengan bracelet. kedua-dua jam ini telah kutenyeh untuk mendapatkan rupa yang lebih bersilau. jam ini murah sahaja, tetapi ciri-ciri klasiknya masih terpelihara, dan aku amat meminatinya. di dial jam ini tertera perkataan 17 jewel sahaja, dan tiada nombor 5 yang menjadi kejelakkan sesetengah pengumpul seiko.hehe...
sangat sesuai di padankan bila aku memakai lacoste, seluar khakis dockers,sneakers serta spek mata ala way-farer.haha.. 
dari depan

dari tepi

dipadankan dengan leather GRAFITTI

dipadankan dengan leather GRAFITTI

5 comments:

  1. memang satu model yang hensem...aku suka

    ReplyDelete
  2. yg bersegi skit tu nampak lain dari yg lain... apa yg penting, aku dah pegang jam ni hari tu... mmg cun. hehe

    ReplyDelete
  3. nazri; tq. aku juga suka.hehe

    ReplyDelete
  4. asmar: kalau la dapt leather lubang banyak tu..aduh..masuk kat jam ni.hehe

    ReplyDelete
  5. saya dapat satu jam ni dengan harga bawah 100, tapi masanya tepat. End link bertanduk. case back 7005 8020. Dial 7005 7031R. Sayapun nak cuba guna tali kulit

    ReplyDelete